Reduktor w aucie stanowi dodatkową przekładnię zainstalowaną za standardową skrzynią biegów. Reduktor zwany także skrzynią rozdzielczo- redukcyjną, rozdziela napęd na cztery koła i jak sama nazwa wskazuje, redukuje przełożenia (zmniejsza prędkość na każdym biegu o połowę). Powoduje to redukcję prędkości i wzrost siły napędowej na kołach. Wszystkie przełożenia w reduktorze mnoży się razy dwa. Zatem im większe przełożenie – moc w kołach zyskuje, kosztem wytracanej prędkości. Reduktor występuje w aucie z napędem 4×4, i aby go uruchomić zaleca się zatrzymanie pojazdu. W jakich sytuacjach sprawdza się auto z reduktorem? Tylko w pojazdach terenowych. Bez reduktora ciężko wyobrazić sobie jazdę po trudnym, piaszczystym terenie czy pod górkę. Nie każde auto zwane terenowym, jest nim. Wiele pojazdów sprzedawanych jako terenowe, posiadają jedynie napęd 4×4.To co odróżnia SUV-a od auta terenowego to omawiany reduktor, posiadający tzw. biegi terenowe. Jeśli potrzebujesz auta terenowego, upewnij się, czy kupujesz auto terenowe z reduktorem?